Uitleg over Shiatsu en Bowen

Shiatsu is een therapie gebaseerd op traditionele Chinese geneeswijze.Bij deze vorm van therapie wordt er naar de hele mens gekeken: fysiek, mentaal, emotioneel en sociaal. Dit gebeurt omdat al deze aspecten meespelen bij ziekte en gezondheid. Het doel van de therapie is om energieblokkades in het lichaam op te heffen en het zelfhelende vermogen van het lichaam te stimuleren.

Klachten waarbij veel resultaat behaald is met behulp van shiatsutherapie zijn o.a.:

- nek-, schouder-, armklachten;

- rugklachten;

- maag- en darmklachten;

- stress, oververmoeidheid en burn-out;

- slaapproblemen;

- fibromyalgie;

- hoofdpijn en migraine

Wat is Bowen?

De Bowen therapie is relatief nieuw in Nederland, maar de bekendheid groeit snel vanwege de positieve resultaten die bereikt worden met deze therapie. Het doel van de Bowentherapie is om het zelfhelende vermogen van het lichaam te activeren, herstellen en stimuleren, net als bij de shiatsu het geval is.

Bij Bowentherapie wordt niet gemasseerd, de behandelaar maakt kleine, zachte rolbewegingen over de spieren. Na enkele rolbewegingen volgt een korte pauze waarin de client alleen gelaten wordt. Door deze pauze wordt het lichaam in staat gesteld de klachten te analyseren en het zelfhelende vermogen te activeren.

Door de Bowentherapie ontspant het hele lichaam. Lichaam en geest komen in balans.

Dit merk je doordat je:

- minder pijn hebt;

- de geest beter gaat functioneren;

- een verhoogde weerstand krijgt;

- een betere doorbloeding krijgt;

- steviger in je schoenen staat;

- afvalstoffen beter afgevoerd worden;

- beter kunt slapen;

- makkelijk kunt ontspannen.

Een greep uit specifieke aandoeningen waarbij Bowentherapie effectief is gebleken:

- hoofdpijn en migraine;

- PMS;

- tenniselleboog;

- RSI;

- fibromyalgie;

- whiplash;

- astma- en ademhalingsproblemen;

- huilbaby's;

- chronische vermoeidheid;

- enkel-, knie- en voetproblemen;

- burn-out en stress;

- kaakklemmen.

De behandeling richt zich op het hele lichaam. Hierdoor beperkt de therapie zich niet alleen op de klacht maar brengt het hele lichaam in evenwicht.

fascie, Bowen therapie, balans, professioneel, migraine, fibromyalgie, whiplash, burn-out, stress, vergoeding
fascie